maandag 20 januari 2020

Marketing mix

De P van Promotie: 4 website

Is het portfolio een tastbaar instrument dat je bij klanten kunt laten zien. Een website is je digitale portaal. Hier kunnen klanten je vinden, je werk zien en contact met je opnemen. Ondanks de kracht van social media, tegenwoordig, is het toch nog steeds fijn om een website te hebben als digitale basis.

Hoeft helemaal niet ingewikkeld te zijn, als de belangrijkste informatie er maar op staat:


  1. Je bedrijfsnaam en logo, op iedere pagina
  2. Je contact gegevens
  3. Je visie
  4. Een fotootje van jezelf, als herkenningspunt
  5. Foto's van je werk. Pas op: zet geen foto's van andere mensen op je web! Dat mag niet en geeft een verkeerd beeld van je eigen werk
  6. Links naar Social media kanalen
  7. Eventueel een blog waarin je regelmatig interessante informatie deelt

Tips:
  • Maak de teksten niet te lang en uitgebreid. Mensen willen beelden zien.
  • Kijk voor inspiratie naar collega ontwerpers.
  • Bedenk wat je zelf fijne sites vindt, waarom je dat vindt en kijk of je daar voor je eigen site inspiratie uit kunt putten.
  • Let op de ontwerpbouwstenen.
  • Gebruik de kleuren uit je logo als basis ontwerp.

Geen opmerkingen:

Kleurenverrassing 4