donderdag 16 januari 2020

Marketing mix

De P van Promotie: 2 Logo

Een logo is een beeldmerk dat hoort bij je bedrijfsnaam. Een logo is een herkenbaar beeld, dat mensen een kijkje geeft in het karakter van je bedrijf. Lettertype, vorm, kleur, alle elementen spelen mee. Lees in de opleiding de les over de ontwerp bouwstenen nog eens door. Deze werken ook bij logo's.

En kijk dan eens om je heen, naar alle logo's die je de hele dag ziet.
Welke werken voor jou? Welke niet? En waarom?
Welk gevoel krijg je bij een bepaald logo? Waar komt dat door? Past dat gevoel bij jouw bedrijf?

Neem hier even een paar dagen de tijd voor. Je zult zien dat je een voorkeur gaat ontwikkelen en dat het ontwerp van je eigen logo dan gemakkelijker wordt.

Wordt nu lekker creatief. Brainstorm, denk alle kanten op en laat je niet weerhouden door meningen van anderen. Ben niet tevreden met de eerste schets, maar ga nog even door tot je er 10 hebt gemaakt. Hoe meer je er maakt, hoe moeilijker het wordt, het krommer je hersenen gaan denken en hoe geweldiger je ontwerp wordt.

Ik ben enorm fan van het logo van mijn tandarts. Zie hierboven. Denk dat ik dat niet uit hoef te leggen. :)

Geen opmerkingen:

Kleurenverrassing 4