zaterdag 12 november 2011

Marketing tips voor beginnende ontwerpers 12

De P van Product.

We zaten net aan een lekker dinertje: bruine bonen met een Abdij biertje. Ik verkondigde dat ik Abdij bier zo lekker vond. Mijn lief reageerde enigszins verbaasd, hoezo dan?? "Nou, alles uit een Abdij is lekker! Kaas, bier, de likeurtjes... noem maar op!"  zei ik stoer. "En weet je hoe dat komt? Omdat die mannen het maken met alle aandacht van de wereld en liefde die ze in huis hebben. En omdat ze er de tijd voor nemen!" Producten krijgen er de tijd om te rijpen en worden met bijzondere aandacht gemaakt. Iedere keer weer denkt men na over kruiden, recepten en bereidingswijzen. Niets gaat massaal, niets gaat als vanzelfsprekend. Dat geeft deze producten hun kruidige smaak.

Als je zelf kookt, is het eten ook veel lekkerder wanneer je het met liefde en aandacht maakt. Toch? Probeer het maar eens, het klopt echt!

Waarom vertel ik je dit? Omdat ook voor jouw product telt dat als je het met aandacht en liefde maakt, er de tijd voor neemt en je echt verplaatst in je klant en zijn ruimtes, dat je dan een super product neer zet. Deze aandacht en liefde zijn het hart van je product. En dat hart maakt dat het anders is dan het product van je concurrenten. Dat is al een stukje van je onderscheidend vermogen!!

Geen opmerkingen:

Kleurenverrassing 4