Breng je concurrenten in beeld. Zoek in je buurt maar ook landelijk naar mensen die hetzelfde aanbieden als jij.
Welke produkten bieden ze aan? Waar zitten ze? Hoe ziet hun presentatie en promotie eruit? Krijg je inzicht in prijzen? Werken ze samen met andere partijen? Welke?
Inzicht in het werk van je collega's is heel belangrijk. Je kunt zien wat zij anders doen dan jij en daar kun je van leren.
Nog belangrijker is dat je zicht krijgt op wat er al aangeboden wordt in de markt en wat niet. Wat kun jij toevoegen? Waarin kun jij je onderscheiden? Waarom zouden klanten bij jou komen ipv bij de andere ontwerpers? Met andere woorden: wat is jouw onderscheidend vermogen? Als je dat in beeld brengt dan kun je daar je promotionele activiteiten omheen bouwen.
Als docent van interieurvakken bij NTI krijg ik veel vragen. Een aantal daarvan vind je beantwoord in dit blog. Ook laat ik projecten, interessante boeken en andere fijne vondsten langskomen.
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
-
Hieronder in een aantal foto's een makkelijke manier om een basisplattegrond te tekenen. Benodigdheden: Millimeter papier Calquepapi...
-
Millimeter papier is erg fijn om te gebruiken voor je plattegronden. Je kunt afmetingen goed weergeven en de vele lijntjes helpende b...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten